До дня освітянина
Як поєднуються 13 вересня та 1 жовтня на кафедрі програмного забезпечення…
У неділю 1 жовтня в Україні відзначили День освітянина, а ще декілька тижнів тому – День програміста. З нагоди цих свят ми вирішили розпитати викладачів кафедри програмного забезпечення, як їм вдається поєднувати викладання і роботу в ІТ-компаніях.
Кафедрі ПЗ недавно виповнилося 25 років. І як молода успішна особа у 25- річному віці кафедра з впевненістю дивитися у майбутнє, планує , мріє і не тільки, а й реалізовує і досягає.
Звідки впевненість? У першу чергу, це колектив кафедри, який поєднує професійний, викладацький, науковий досвід освітян, практичні знання та вміння керівників і спеціалістів ІТ-компаній, ініціативу й творчий пошук молодих викладачів і аспірантів.
Освіта в галузі ІТ динамічна і викладач не має права "спочивати на лаврах". Як і студентам, викладачам кафедри необхідно постійно вчитися. Тому поєднання викладацької роботи з виконанням реальних проектів в ІТ найкраще вирішує проблему. Викладачі кафедри, які є водночас ІТ-фахівцями, постійно залучені до навчального процесу, і це не інноваційний експеримент, а повсякденна необхідність для кафедри ПЗ. Важливо, що цими фахівцями не є просто зацікавлені особи з ІТ-галузі, а науковці і викладачі кафедри, які маючи освітянський досвід, стали ТехЛідами, засновниками і директорами власник ІТ-компаній, програмістами, тестерами, автоматизаторами процесу тестування, програмістами баз даних.
Запитаймо викладачів кафедри, як їм вдається поєднувати викладання і роботу в ІТ-компаніях. Напевно, це важко мотивувати себе, зважаючи на рівень зарплат в ІТ-галузі й ІТ-освіті? А також порадьте чи побажайте щось студентам кафедри, дайте свої настанови щодо навчання у ВНЗ.
![]() |
Орест Білас, Senior QA engineer, коротко і лаконічно пояснив свою позицію: «Освітня галузь та галузь ІТ нерозривно пов'язані. Без ІТ технологій не буде сучасної, інновативної освіти, а без якісної освіти не буде кваліфікованих ІТ фахівців. А поєднувати роботі в ІТ і викладання мене мотивує можливість спостерігати, а часом і брати участь у прогресі наших студентів-фахівців. Тому хочеться побажати студентам такого: думайте глобально, дійте локально. Намагайтеся отримати універсальні знання в університеті, активно спілкуйтеся в ІТ екосистемі та набувайте практичних навичок». |
![]() |
Тетяна Марусенкова, виконавець госпдоговорів між НУ «Львівська політехніка» і компанією Dinamica Generale S.p.A., що спеціалізується на розробленні вбудованих систем для сільського господарства, має ось таку думку: «Якщо людина не лінується «перемикатися» між ролями викладача та програміста/тестера/архітектора/проектного менеджера/бізнес-аналітика… в ІТ-компанії, значить щось її спонукає до цього – не буває тривалої діяльності без мотивів. Різниця в оплаті праці педагога та ІТ-фахівця свідчить про те, що мотивом для викладання є щось нефінансове, нематеріальне. Бажання передавати знання та досвід наступним поколінням? Різноманіття в роботі? Прагнення виплекати собі майбутніх колег? Заряд енергії від спілкування з молоддю? Пам'ять про власні студентські роки і прив'язаність до стін рідного Університету? А може, просто викладачі люблять триматися у формі, оскільки активні та допитливі студенти не дають розслабитися? Напевно, відповідь криється у хитросплетінні цих факторів. А студентам будь-яких спеціальностей і передусім - ІТ бажаю цінувати свій час і "наповнювати змістом кожну мить". Студентські роки - чудовий період життя, суміш відповідальності і «здорової безтурботності», що дає широкі можливості пізнавати, зокрема і себе, розвиватися в оточенні собі подібних. По завершенні Університету теж доведеться вчитися, але час для цього потрібно буде «викроювати» з-поміж різноманітних обов'язків.» |
![]() |
Андрій Самбір, СЕО at LinkUp Studio company, висловив свою думку стосовно поєднання роботи в ІТ і освіті: «Поєднання роботи в ІТ і викладання не є надто складним. Я виділив для себе рівно ту кількість часу, яку вважаю, можу бути продуктивним для студентів і так, щоб не страждала якість роботи в моїй компанії. Щодо мотивації, то я не вважаю гроші основним мотивуючим фактором ні в освіті, ні в ІТ. Можливість навчати студентів та ділитися професійним досвідом в контексті дисциплін, які довірені мені викладати, і тим самим міняти світ навколо себе – набагато цінніша. Ми всі хочемо відійти від «совка», забуваючи що просто чекати на зміни і є тим «совком». А я не хочу залишатися осторонь позитивних змін, а брати в них участь, нехай малу, але все ж потрібну і свою. І дорогі студенти, завжди рухайтеся за тим чого саме ВИ хочете. Не мама, тато, родичі, друзі чи колеги, а Ви самі. Завжди вислуховуйте всіх, зважуйте поради, але робіть завжди по-своєму. Навіть, якщо Ви помилитеся - відповідальність теж Ваша . Удачі Вам, все інше в Ваших руках.» |
![]() |
Оксана Нитребич, Software Test Automation Engineer at EPAM Systems, вважає що: «Звісно поєднувати дві роботи не легко в першу чергу фізично, але бажання в тому житті не лише заробляти гроші, а займатись улюбленою справою і розуміти, що ти можеш своїм досвідом та знаннями поділитись з іншими - робить моє життя повноціннішим та наповненим. А мотивацію у викладанні можна черпати з відусюди: найбільше у спілкуванні зі студентами, які надихають своєю енергією, бажанням до нових знань, зазвичай хорошим почуттям гумору і вірою в хороше майбутнє;у відносинах з колегами, які завжди підтримають, допоможуть і порадять; у можливості розвиватись, адже завдяки запитанням від студентів, швидкоплинністю змін ІТ-технологій, необхідно завжди самонавчатись і вдосконалюватись і т.д. Тому для мене викладання - це в першу чергу робота "для душі", а для цього не важливий рівень зарплати. А студентам побажати можна багато, адже перед ними, а особливо абітурієнтами, попереду багато нового і цікавого. Тому важливо, щоб попри всі розчарування, невдачі і падіння, вони завжди мали ціль, бачили шляхи її досягнення і віру в світле майбутнє! Ну і традиційно: енергії, сили, наснаги і нових знань, які допоможуть в майбутньому отримати вам роботу мрію. Навчайтесь, але не забувайте, що крім навчання, студентство - це час нових можливостей, дружби, веселих днів і неймовірних вражень!» |
![]() |
Сергій Волочій, Senior Front End Software Engineer / Team Lead at Eleks, висловився так: «Щодо мотивації – в першу чергу, я бачу багато позитивних змін як на кафедрі, так і в університеті в цілому, і мені хочеться бути частиною цих змін. По друге, працювати зі студентами дійсно цікаво. І це приємно бачити, як росте кваліфікація майбутніх спеціалістів, і розуміти, що ти до цього причетний. Серед наших випускників – дуже багато дуже крутих спеціалістів, і я хотів би побажати нашим студентам не псувати цю статистику. Майбутнім абітурієнтам хочу сказати наступне – переконайтеся, що саме ви обираєте, у якому напрямку далі рухатися. І найголовніше – не бійтеся допустити помилку при виборі спеціальності, такі помилки виправляються набагато простіше, ніж здається.» |
Підготували Є.Левус, О.Нитребич